יום רביעי, 2 בספטמבר 2015

נעים מאד להכיר





נולדתי וגדלתי במרכז תל אביב, עובדה שלא השפיעה על אהבה שלי לטבע ולנופים בכלל ונופי הארץ בפרט. בגיל חודשיים טיילתי את הטיול הראשון בחיי ומאז הורי דאגו לטפח אהבה זו כמעט בכל סוף שבוע.

את ילדותי ואת שנות נעורי ביליתי  בין חוף פרישמן ושבט "צופי קהילה" בתל אביב.
בצבא שרתתי כמשקי"ת חינוך וידיעת הארץ בחיל הים בחיפה. והצלחתי  לשלב את אהבה שלי לארץ להדרכה ולים.

התחביב הפך למקצוע, עשיתי תואר ראשון ושני  בלימודי ארץ ישראל באוניברסיטת בר אילן.
ובמשך עשור הדרכתי טיולים בארץ.
אחר כך עבדתי כאוצרת תערוכות במוזיאונים לארכיאולוגיה ולתולדות ארץ ישראל.
במסגרת עבודתי במוזיאונים (מוזיאון ארץ ישראל, מוזיאון השפלה המוזיאון הגיאולוגי ברמת השרון)
פיתחתי תוכניות הדרכה כולל יחידת בגרות בגיאורפיה בשיתוף משרד החינוך ואוניברסיטת תל אביב.

לפני כ7 שנים החלטתי לנסות להתמודד על תפקיד ניהול בתחום שהיה לי חדש והוא תחום הזהות יהודית ישראלית. תפקיד זה משלב רבדים שונים: של ידע בתחום תוכן של ארון הספרים היהודי וישראלי. וידע בתחום הובלה ובינוי של קהילות ופעילים.

העיסוק בתחום זהות יהודית ישראלית פתח לי חלונות רבים ולא בכדי אני מתחברת אל הקטע הבא שכתב בארי צימרמן

"אני לא "חילוני". המילה הזאת צורמת באזני. עם זאת, אני גם לא בדיוק "דתי". יש יהודים "דתיים" שאני חש קירבה גדולה אל יהדותם, ויש יהודים "חילוניים" שיהדותם אינה נוחה לי. בקצרה קצתי במינוחים הללו, שאינם ממפים כראוי את קו ההפרדה הרצוי לי. והנה איש בשורה אני לעצמי היום: יהודי חַלוני אני, ובעלי דבבי, "חילוניים", "דתיים" כאשר יחפצו, יהודים תריסיים המה. מי הוא היהודי החלוני? מי שחלונותיו פתוחים ונשקפים אל יהודים אחרים, אל אפשרויות אחרות, מי שמודע לכך שיש גם חלונות אחרים מהם מביטים בו. והיהודי התריסי, תריסיו מוגפים. בתוך חדרו המוגף יתגורר, לא ישקיף ולא יושקף. חד-אמת עצמותיו תאמרנה. אף לא ידע כי תריסים מוקף הוא. רבים המראות שיראה בחלונותיו המוגפים, אך את עצמו יראה בהם כבמראה. לא אותי, לא את שאר היהודים החלוניים, המביטים בתריסיו בעד חלונותיהם הפתוחים. אשרי, יהודי חלוני אני."

אני החלטתי לחפש את היהודית שלי ולבדוק איך היא רלוונטית לחיים שלי.
מה מתאים לי  ומה אני רוצה להעביר לילדים שלי ויש לי 3 (יובל בצבא, נעה תלמידה בחטיבת ביניים והראל בבית ספר יסודי)


חשוב לי שהיהדות שלי תרגיש כמו בית. תהיה מקום בטוח של מרחב של שאלות, דיאלוג וחיפוש למרות שלפעמים אני לא יודעת מה אני מחפשת. בתוך הבית הזה תמצאו את החדר שלי 




מזמינה אתכם להירשם לבלוג שלי ולקבל עדכונים במייל כשיתפרסם פוסט חדש

Enter your email address:


Delivered by FeedBurner

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה