יום ראשון, 12 ביוני 2016

שבת – שבועות – שבת


הכותבת שזו אני : לא דתיה, גם לא הייתי דתיה, לא שומרת הלכה, אבל שומרת על היהדות שלה.


שבת – שבועות
ככה בעיצומו של החג התיישבתי לכתוב על השבועות  שלי. השנה  שבועות ממשיך את תחושת השבת
ולשניהם שבת ושבועות יש פינה גודלה אצלי.

יש לי חיבה עזה לחג שבועות כיוון שהוא מכיל שכבות רבות כמו עוגה טובה. ולכל שכבה הטעם שלה והערך שלה. ואפשר רק מריבוי  השמות של החג להבין את השכבות שבו: חג הביכורים, חג מתן תורה, שבועות. וכדי לתת עוד עומק ותוכן לחג קוראים את מגילת רות. סיפור מקסים, אם אתם שואלים אותי, כי מגילת רות היא סיפור קצר ולעניין: סה"כ 4 פרקים הגיבורות הן נשים - נעמי ורות, יש סיפור על חלום ושברו משפחה ממעמד גבוה שהגברים בה מתים והנשים מאבדות את כל רכושן ומעמדן, ויש גבר שיכול להציל אותן -  בועז וסיפור אהבה שמתרחש על רקע תפאורה רומנטית בשדה ובגורן. וסוף טוב. בזכות סיפור אהבה הזה אני ואתןם נמצאים כאן.

לקראת שבועות
כמו בני ישראל במדבר שהתכוננו לקראת חג מתן תורה וקיבלו הוראות מה לעשות לפני האירוע החשוב הזה: לעשות כביסה, לעמוד ולחכות בפינה  ובקיצור הכנות של כ 3 ימים מי שרוצה לקרוא עוד מוזמן לקרוא בספר שמות פרק י"ט .
כך גם אני השנה התכוננתי לקראת חג שבועות במפגש נשים מרתק של קבוצת נשים  דתיות ולא דתיות מרמת השרון. נפגשנו להפרשת חלה, לכבוד כמה דברים אבל בעיקר לקראת חג השבועות שעוסק גם בענייני חיטה ותבואה.



נפגשנו על הגג של אחת מחברות הקבוצה וברכות ובפתיחות הפרשת החלה הפכה לערב קסום ומלא בעוצמה נשית,יסלחו לי הקוראים הגברים  אבל רק כמו שנשים יודעות לייצר. טקס הפרשת חלה דורש פוסט משל עצמו וגם תורו יגיע. במהלך הטקס שלנו דיברנו וייחלנו לשלום.

כל אחת יצאה כמובן עם חלה ואני יצאתי  גם עם איזו תחושה של כוונה.





ה"רות שלי"


השנה "רות" מדברת אלי                                                                                                           מעבר לחסדים שהיא מחלקת במגילה ומעבר לזה שהיא שונה  - גרה, ולא בהכרח חלק מהקהל -  גם אני לפעמים מרגישה ככה. את "רות" שלי מצאתי בשיר של חלי ראובן ,  אותה הכרתי במרחבי הפייסבוק ותוכלו לקרוא עוד שירים שהיא חורזת ורוקמת מנימי הלב. ותודה גדולה לחלי שנתנה את רשותה להשתמש בשיר שלה בפוסט זה.

רות / חלי ראובן
כל אשה
צריכה לעשות לה
בתוכה
רות אחת כזו
שלא תעזוב אותה לעולם
שתתמסר לה עד כלותיה
שתדע לאמר לה
בכל עת
"כי אל אשר תלכי אלך
ובאשר תליני - אלין
עמך-עמי
ואלוהייך - אלוהיי"
אשה 
צריכה לגדל בת
קול כזו
אהבה כזו לעצמה,
נחל שיפכה בקירבה,
כל אשה 
צריכה להפרות בה
זרעי אמונה כאלו
שיעמדו איתנים
גם כשהלב שלה
מחליק במדרגות
ומאבד את כוחותיו
גם כשהיא הורסת את עצמה
למרות כל ההבטחות,
תמיד 
תמיד
צריכה אשה
שתשב בקירבה
רות אחת
שלא תיתן לה להפריד אותה מעצמה
לא בחייה
ולא במותה
שתדע לאמר לה
מילים משקמות
שמנשימות בה חיים,
בכל שדה
במרגלות כל גורן,
וליד כל איש שתבוא עימו:
"ברוכה את בתי"
"היטבת חסדך"
"אשת חיל את", 
כל אשה צריכה
לעשות לה
רות
וראות
ורעות
עם נפשה
ולבוא בקירבה בנועמי נועם ועדינות לב


שבועות- שבת

קשה לא לשים לב לאותיות הדומות ולשורש ש.ב.ע ,ממנו נגזרות המילים שבועות ושבת .

ענייני השבת מעיסקים אותי פעם בשבוע ולא מתוך מקום של שמירת הלכה אלא מתוך נסיון לבדוק כל הזמן איך לתרגל שבת.
לא מתוך מקום של איסור: לא להדליק, לא לנסוע, לא  לבשל.
אלא מתוך מקום של איזה ערך יש למה שאני עושה שקשור בערכים של שבת.
נשמע בומבסטי, אז זהו שלא. מי שרוצה לשמוע עוד מוזמן להירשם ולבוא לשמוע את הסשן "כמעט שבת שלום"  ביום רביעי ה29.6 ,שאני מעבירה בלימוד תל אביב  תקליקו לפרטים והרשמה



אבל שבת זה לא רק שבת שלי השבת היא גם במרחב הציבורי ומי שזה מענין אותו מוזמן לבוא לכנס השקת הקואלציה השבת ישראלית שאני מארחת ברמת השרון
תוכנית כנס השבת
 ותמצאו עוד פרטים בקישור כאן כנס

שיהיה לנו המשך חג מבורך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה